304. WARSZAWSKA PIESZA PIELGRZYMKA AKADEMICKICH GRUP „17”

6 sierpnia rozpoczęła się 304 Warszawska Piesza Pielgrzymka Akademickich Grup „17–tek”. Tegorocznym hasłem pielgrzymki są słowa: „Wybrałem Miłość”. Została zainaugurowana wspólną Eucharystią o 6.00 rano w Kościele Świętej Anny przy Krakowskim Przedmieściu.

Liturgii przewodniczył ks. Czesław Parzyszek SAC, a homilię wygłosił ks. Krzysztof Gajos SAC z Wyższego Seminarium Księży Pallotynów w Ołtarzewie. Ks. Krzysztof zachęcał pątników do autentycznego spotkania z Bogiem i doświadczenia Jego Miłości. Przywoływał scenę Przemienienia na Górze Tabor. Trzy namioty przywołane w Ewangelii mają mobilizować do:

• oczyszczenia serca i umysłu, aby dobrze rozeznawać w życiu
  • odnowienia przyjaźni z Bogiem
  • uczynienia w swoim sercu domu dla Boga

Przewodnik główny ks. Jan Oleszko SAC zachęcał przed wyjściem słowami: „Tylko od was zależy, czy pozwolicie Bogu aby was przemieniał!”

Głównym organizatorem pielgrzymki jest Stowarzyszenie Apostolstwa Katolickiego (Księża i Bracia Pallotyni). W poszczególnych grupach pielgrzymują ojcowie, bracia i siostry różnych zgromadzeń zakonnych męskich i żeńskich oraz kapłani diecezjalni. Posługują oni dla wielkiej rzeszy świeckich pielgrzymów.

Krocząc ulicami Warszawy żegnaliśmy mieszkańców niosąc także ich intencje do Matki. Na postoju przy Świątyni Opatrzności Bożej ks. Bp. Michał Janocha pożegnał nas bardzo serdecznie życząc wytrwałości.

Tegoroczny szlak pielgrzymi usłany był promieniami słonecznymi. Pątnicy każdego dnia przemierzali kolejne kilometry niosąc intencje do tronu Pani Jasnogórskiej. Nawierzchnia asfaltowa, szutrowa, łąki, lasy, pola, podwórka, zagrody były świadkami trudu, który znosiliśmy, by dotrzeć do celu. Cień drzew, domów, kawałek chustki był zawsze mile widziany w trakcie postojów i na szlaku. Szlak pielgrzymi był w tym roku wielkim wyzwaniem dla wielu pielgrzymów i część niestety nie dała rady. Służby porządkowe i kwatermistrzowskie dbały o sprawne prowadzenie grup i przydział noclegów. Służba informacyjna zawsze na miejscu doradzała sprawnie. Grupa medyczna ciągle była oblegana przez zmęczonych i osłabionych pielgrzymów. Mieli wiele cierpliwości do nas. Za waszą służbę dziękujemy.

Cały czas towarzyszyła nam dobra atmosfera – w trakcie drogi, na postojach i noclegach. Śpiew umacniał, modlitwa do Boga krzepiła, a uśmiech pielgrzymów dodawał otuchy. Mogliśmy w ten sposób dalej kroczyć. Na szlaku spotkaliśmy wielu życzliwych ludzi, którzy nam pomagali. Dzielili się owocami, warzywami. Przygotowywali kanapki i posiłki. Podawali kubek wody, a gdy trzeba było zraszali nasze rozgrzane ciała tą samą wodą. Przyjmowali do swoich domów na nocleg i oddawali swoje posesje pod namioty pielgrzymkowe. Straż Pożarna poszczególnych miejscowości pomagała ostudzić asfalt i nas tworząc kurtyny wodne. Wieczorem strażacy pomagali tworząc duży prysznic, byśmy mogli zmyć z siebie codzienny pył i pot. Za co serdecznie dziękujemy.

14 sierpnia osiągnęliśmy cel pielgrzymki – Jasną Górę. Idąc alejami rozbrzmiewał śpiew pielgrzymów. Gorąco nas witano. A my patrzyliśmy w stronę sanktuarium tęskni spotkania z Matką. Witał nas ordynariusz archidiecezji częstochowskiej ks. abp Wacław Depo, a także ordynariusz archidiecezji warszawskiej ks. kard. Kazimierz Nycz. Każda grupa była przedstawiana, a następnie kroczyła by oddać cześć Pani Jasnogórskiej. Spotkanie z Maryją po kilkudniowym marszu było szczególnym radosnym momentem. Było ukojeniem dla serca i duszy. Grupy następnie udawały się na nocleg do Doliny Miłosierdzia, gdzie Pallotyni prowadzą Sanktuarium Miłosierdzia.

Maryjo dziękujemy Tobie za dar pielgrzymowania przez Ciebie do Jezusa.

Pielgrzym

(kliknij na zdjęcie aby powiększyć)

ADRES

Pallotyński Ośrodek Powołań „APOSTOŁ”

Święta Katarzyna
ul. Kielecka 33
26-010 Bodzentyn

SZYBKI KONTAKT

Skontaktuj się z nami

+48 531 287 632
+48 516 163 501
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.